maandag 13 augustus 2012

Kamp





Vier dagen op kamp. No. 3 heeft er zin in, maar het is ook wel heel spannend. Met gemengde gevoelens vertrekt ze samen met de dochter van ons gastgezin. Haar verslag:

Het eten was echt Amerikaans. 's Morgens alleen cornflakes met allemaal vieze dingen erin, maar daarna heb je nog steeds honger. 's Middags was het meestal hotdog en dan een sausje met bonen erin en dan hadden ze een dessert van brownies. Het avondeten was gewoon een beetje hetzelfde als 's middags. Op de laatste dag waren er twee mensen jarig en toen kregen we een soort brownie met cranberriesaus erin en versiering erop.

Er was ook een snoepwinkel en je kon daar ook armbandjes, zaklampen en waterflessen kopen. Twee dagen gingen we zwemmen en daarna kregen we gelijk weer snoep wanneer je klaar was met het opruimen van je zwemkleren.

Ik had er heel wat vriendinnen, dat kan je zien op de onderste foto waar we aan het zingen waren. Een paar van hen stonden achter mij en een paar stonden onder mij.  En de meisjes rechtsvoor en het meisje achter de microfoon. En nog twee helemaal rechts. Zij konden alleen maar Engels spreken, dus moest ik ook Engels spreken.

We sliepen in tenten. Eén keer ging het stormen (maar het was niet zo) en dus moesten we binnen onder in de basement van de kerk slapen. Zomaar op de grond, alleen met je slaapzak. Op het bedje in de tent kon ik beter slapen. s'avonds moesten we nog na dat we een heel gaaf spel gedaan hadden (bijbelsmokkelspel) stille tijd doen over wat we geleerd hadden. We gingen om 10.00 uur slapen en om 6.00 uur opstaan.
Eigenlijk zouden we op de laatste avond een kampvuur doen maar toen kwam er een soort storm dus moesten we het in de spelkamer doen. Geen kampvuur, maar liedjes zingen en gratis alles pakken. Er waren twee vuilniszakken vol met popcorn en koekjes.


Ik vond kamp best leuk. Het avondspel en het slapen in de tent vond ik het leukste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten